maandag 28 januari 2013

Zwarte brigade weer naar buiten


Wanneer je nu de tuin bekijkt waar de sneeuwresten langzaam verdwijnen, kun je je niet voorstellen dat al die kale struiken ooit nog eens groen worden. Net voor de vorst is er goed gesnoeid, dus de tuin ligt er in principe 'goed' bij. De aarde is platgetrapt door de vele watervogels die in de tuin lopen. Maar daar komt een eind aan want...


Vanmorgen namelijk mijn zwarte brigade weer losgelaten. Die hebben een wintervakantie zoals jullie weten doorgebracht in warmer oorden, namelijk mijn goed geïsoleerde schuurtje. Daar bootste ik de lente na door de temperatuur op tien graden te houden. 's Nachts zaten ze in hun ren en overdag liepen ze door de schuur waar ik zaad, andijvie en appeltjes op de grond had neergelegd. Maar, met het verdwijnen van de sneeuw werd de hunkering naar een vette worm groot, bij hen dan hè. En voor mij is een op natuurlijke wijze omgeploegde tuin een goede bijkomstigheid! Zo zijn mijn zwarte brigade en ik weer volkomen gelukkig!

2 opmerkingen:

Ans van Ispelen zei

Fijn Marja,dat ze weer lekker naar buiten kunnen.
Je zwarte brigade kan weer gezellig aan de scharrel.

Groetjes Ans

Juffrouw Waardvleugel zei

Onze twee dames, Brahma's, lopen ook weer lekker rond. Ze konden wel naar buiten maar deden het niet!