maandag 29 december 2014

Herinneringen aan het oude jaar


Alweer bijna een jaar voorbij. Dan is het altijd weer aardig om even een blik over de schouder te werpen en te denken aan wat voorbij is. Soms zijn dat herinneringen die je maar snel wilt vergeten, maar er zijn ook leuke zaken. Voor mij was het dieptepunt het overlijden van mijn lieve hond Sebastiaan, daarentegen staat ook weer een hoogtepunt, namelijk de geboorte van Sammy, die kleine rakker waar we nu zoveel plezier aan beleven. Ik mag van geluk spreken dat er niet veel nare dingen zijn gebeurd. Het was een heel actief jaar. Mijn werk voor Welzijn Hoeksche Waard waarbij ik talloze activiteiten heb opgestart, de exposities van mijn schilderijen, de realisering van mijn atelier, het jutten van oesterschelpen aan de Oosterschelde en het maken van sieraden daarvan, de start van mijn nieuwe roman 'De Wolkenkijker' waarmee ik nu een aardig eind op weg ben.  Als uitgeverij hebben we behoorlijk wat boeken uitgegeven, die uiteraard het nodige werk met zich meebrachten. Verder heb ik mooie muziek gekocht en ingestudeerd op mijn viool. Een viool gebouwd door Jan Wassink, waar ik hem nog steeds heel dankbaar voor ben. Dankbaar voor de mooie klank en het gemak waarmee dat gaat. Elk jaar meer en mooier! Ik houd van mijn viool die Jan de prachtige naam 'The Lark' (de leeuwerik) meegaf, waarmee hij destijds tijdens de bouw al een voorproefje nam op de prachtige klank! Daarnaast waren er wat leuke kleine vakanties met mijn vriendin Gerda van Wageningen zoals de jaarlijkse Kunstschouw op Schouwen Duiveland. Maar ook samen met Gerda naar Drenthe waarbij ik te gast was bij een andere vriendin namelijk Carla en haar man Martin. Dieptepuntje voor Gerda was dat zij in die vakantie haar middenvoetsbeentje brak. Veel geluncht met Gerda en daarna de natuur ingetrokken. Samen met 'Meneer Visscher' heerlijke uitjes gemaakt o.a. naar Zeeland, Amsterdam en Brugge. Heel ontspannen lekkere etentjes op donderdagavond in restaurant Concordia te Zierikzee. Mezelf verrijkt door het lezen van veel boeken en tijdschriften, veel films bezocht samen met mijn zus Karin in Rotterdam en heerlijk wekelijks door Rotterdam 'gezworven'. Met onze vrienden Marius en Mary naar de concerten in concertgebouw De Doelen en de even zovele gezellige etentjes. Kortom, ik kan terugkijken op een bijzonder mooi jaar. Een jaar waarin ik jullie via blog en facebook deelgenoot heb gemaakt van mijn doen en laten. Ik dank jullie voor je lieve, gezellige en hartelijke reacties! Tot slot wens ik jullie een gezellige jaarwisseling toe!

3 opmerkingen:

Ans van Ispelen zei

Je bent dus lekker bezig geweest,Marja.
Ik wens jullie een fijn en voorspoedig 2015 toe.

Groetjes Ans

quilting Jeannet zei

Marja, wat ben je toch een bezige bij! Ik wens je alle goeds in 2015 en hopelijk spreken we elkaar weer eens, ik heb iets aan je te vragen.

La Maison zei

Fijn dat je met zoveel plezier terugblikt op dit jaar 2014 lieve Marja.
Hopelijk brengt het nieuwe jaar je ook veel goede dingen.

Lieve groet
Hermine