zondag 14 februari 2016

Boekhandel Riemer en Walinga in Ermelo houdt het midden tussen een gezellige boshut en oude boerderij


Ik ben altijd helemaal verslaafd aan boekhandels, zeker wanneer het nog van die gezellige boekhandels zijn met een open haard, een lekkere bank, mogelijkheid tot een cappuccino, kunnen verdwalen tussen de kasten, en overal de boeken zo neergezet dat je verrassende ontdekkingen doet. Gisteren kwam ik tot twee keer toe tijdens het Valentijnfestival bij boekhandel Riemer en Wallinga. 's Morgens om er samen met de echtgenoot van José Vriens de goodiebags te vullen en na aflloop om er nog een glaasje te drinken en een nootje te knabbelen. Maar voor mij is dat eigenlijk te druk. Het was zo'n heerlijke winkel die het midden hield tussen een oeroude boerderij met balkenplafond en krakende vloeren of een gezellige boshut, door al dat warm kleurige hout. Ik wil zwerven door zo'n winkel, lang blijven hangen bij een bepaalde kast, ontdekkingen doen en dan op zo'n lekkere luie bank onder een wijntje besluiten wat ik allemaal ga kopen. Daar was het gisteren veel te druk voor. Maar ben toch even weggelopen bij iedereen om foto's te maken, gewoon om er een dag later nog eens op terug te kijken. Heerlijk ook zo'n piano midden in de zaak waarachter een rij van componisten koppen zich de CD en DVD's bevinden. Die lekkere lucht van hout op het vuur van de open haard. Weet je dat ik op een goeie dag gewoon samen met echtgenoot, want die kent die 'afwijking', nog eens naar die gezellige boekhandel in Ermelo van Riemer en Walinga reis. Lekker op mijn gemak rondneuzen en nu al zeker weten dat er wat voor mij bij is....hoe leuk kan dat zijn?!

2 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Wow, dat klinkt heerlijk Marja, kom er maar eens om, wij waren gisteren wel in Zierikzee bij boekhandel De Vries, daar zijn we al erg blij mee.

Blogger zei

Hey Ya'll,

Below are the most recommended Bitcoin exchange services (BTC for Currency):
Coinbase: $1 minimum trade
CoinMama

Earn free Bitcoins with the best bitcoin faucet rotator:
BEST Faucet Rotator