donderdag 4 oktober 2012

Première in Zuid-Beijerland voorstelling Jeannette van Leenen


Voor sommige vrouwen kun je heel veel bewondering hebben. Jeannette van Leenen uit Zuid-Beijerland is zo'n vrouw. Ik interviewde haar in 2005 voor het Hoeksche Waard Magazine/Polder Glossy. Het was haar eerste interview, vertelde ze toen. Jeannette hield zich in die tijd bezig met een schitterende vorm van knipkunst en zette toen haar eerste stappen op de artistieke ladder. Soms hoor je nog weleens iets van de mensen die je ooit interviewde. Van Jeannette had ik al een poosje niets vernomen en dan krijg ik een persbericht binnen van cultureel stimulator Eelse Bies die gewag maakte van een eerste optreden. Sjonge, wat een lef dacht ik, geweldig en heb dus direct kaarten besteld voor de première van haar eerste voorstelling. Daarom ook dit blogje in diepe bewondering voor haar.

Op woensdag 10 oktober gaat de bijzondere voorstelling van Jeannette van Leenen uit Zuid-Beijerland in première in De Eendrachtshoeve, ook in Zuid-Beijerland. De titel van de voorstelling is “Geef de Moeite niet op”. De boodschap er achter is dat een mens altijd moet blijven proberen, of het nu grote of kleine dingen zijn. Nooit opgeven is haar devies. Als het niet rechtsom kan dan maar linksom.

Deze voor haar eerste voorstelling is ontstaan nadat ze ontdekt had dat ze kan dichten en met haar stem kan werken. Zij viel vorige jaar in de prijzen van de gedichtenwedstrijd georganiseerd door het Bram Rozafestival. Ze werd net geen Landschapsdichter. Haar programma bestaat uit gedichten, versjes, muziek en zang. Er is ruimte voor serieuze zaken maar ook voor humor. De voorstelling begint 20.00 uur en de inloop is vanaf 19.30 uur. Een kaartje kost € 7,50,inclusief 1 consumptie. Reserveren kan via
                                               geefdemoeitenietop@knipkunstjeanne.nl

Wie hier in de buurt woont raad ik aan een kaartje te bestellen, want zonder dat ik de voorstelling gezien heb, weet ik dat Jeannette voor kwaliteit gaat. Zo'n kanjer moet je dus gewoon gezien hebben!

Geen opmerkingen: