zondag 5 januari 2014

In memoriam Sandy


Het nieuwe jaar begon voor ons een beetje raar. Op 2 januari moest onze dochter haar hond Sandy laten inslapen. Al heel vroeg in de ochtend werden we gebeld of we wilde komen. Ook de dierenarts Jan Schep was er al snel. Een tweede hersenbloeding binnen een week was te veel van het goede. Voor onze dochter Inge is de dood van Sandy een enorm gemis. Zij is alleen en mist haar maatje dan ook ontzettend. Gisteren is ze gecremeerd in het dierencrematorium in Numansdorp. Inge heeft een mooie urn uitgezocht, een slapende labrador in een mand, waarin de as van Sandy bewaard zal worden. Sandy heeft overigens een goed leven gehad en is heel oud geworden, net geen vijftien jaar. Maar, het blijft toch altijd een verdrietige aangelegenheid. Sandy had geen opleiding voor hulphond, maar was wel heel gedienstig zo haalde zij altijd de krant en de post uit de brievenbus. Wanneer er visite afscheid nam dan deed Sandy een heuse high five met twee poten. Op het laatst kon ze door strammigheid niet meer op de bank liggen. We hadden voor haar een lekker bedje op de grond gemaakt met onder andere wat vliesdekens. Sandy was gewend aan een grijze en een blauwe, maar om dat ik die kleur niet meer kon krijgen, moest ze het doen met een spuug lelijke, rozige kleur. Binnen een rap tempo trok ze met haar bek alle vier de punten van het kleedje naar het midden en maakte er, met behulp van bek en poten, een flinke prop van. Toen wij nog niet toegaven aan haar grillen om het uiteindelijk weg te halen, gingen ze bovenop de prop zitten en plaste er op. Zo doe je dat dus, als mensen niet aan je wens voldoen en op je ouwe dag geen fatsoenlijke kleur vliesdeken voor je meenemen. Uiteindelijk hebben we de deken dus maar gebruikt als onderdeken, want ook een tweede keer was ze niet van plan om er op te gaan liggen. Tja, aan karakter heeft het niet ontbroken!

6 opmerkingen:

Ans van Ispelen zei

Ach wat triest Marja.
En wat een lieve trouwe ogen had Sandy.
Sterkte hoor,ook voor je dochter.

Groetjes Ans

Janneke zei

Ik wens je dochter en jullie sterkte met het verlies van Sandy, het is altijd zo treurig als je een geliefd dier verliest, gelukkig heeft ze een hoge leeftijd gehaald.
Verder wens ik je ook een Gezond en Goed Jaar toe en dat we nog maar lang van je leuke Boeren Bonte Buitenleven in de Hoeksche Waard mogen genieten.
Groet, Janneke

Pien zei

Ach jee, wat zielig en een groot gemis.
Bedankt voor de beste wensen. Ook voor jou een mooi 2014.

Groeten,
Pien

Will en Bob zei

Ik wens je dochter sterkte met het verlies van Sandy.
Ook al heeft ze een hoge leeftijd bereikt, het is triest als je afscheid moet nemen van een geliefd huisdier.
Verder voor jou en je familie een gezond en gelukkig 2014.
Groetjes Will

La Maison zei

Wat verdrietig voor je dochter om Sandy te moeten missen, wat zal ze zich nu alleen voelen.
Als ik het zo lees was het een bijzondere hond met karakter en ik
moest wel even glimlachen om het verhaal met de deken.
Jullie zullen die trouwe vriend allemaal missen en daarom wens ik jullie sterkte.

Lieve groet
Hermine


mignonnie zei

Ik denk dat honden kleuren kunnen zien zoals hoort volgens innerlijk, waar u denkt dat kleuren zijn wat u ziet door honden toe te dichten die zijn zoals hoort volgens innerlijk, wat u ziet in hen, door roze te vinden spuuglelijk, waar honden niet zijn zoals u kleurenblind, omdat ik denk dat u bent kleurenblind door mogen volgens anderen, omdat ik zie kleuren die prachtig zijn, heel mijn leven, omdat ik erin woon, waar anderen zeggen dat ik goed poets omdat ze glanzen!