zaterdag 17 mei 2014

Ontspannen na een drukke periode



Daar ben ik weer eens, na een heel drukke periode waarin ik veel mooi werk deed bij Welzijn Hoeksche Waard. Nog tot eind juni zal ik daar bezig zijn, maar ben veel aan het overdragen aan de werkgroepen die we daar hebben opgezet. Nu het weer mooi weer wordt kriebelt het om te gaan tekenen en schilderen. Heb inmiddels alweer nieuw een werk opgezet. De tuin lokt, die overigens na al die stormen weer heel mooi is geworden. Nieuwe aanplant en mooi snoeiwerk, al zeg ik het zelf, heeft toch wel weer een handje geholpen om mijn 'hoftuin' weer het aanzien waard te maken.


Vanmiddag naar Rotterdam om wat verf te kopen, dat is altijd luilekkerland. Kiezen uit heel veel kleuren. Pfff....kost dan ook altijd meer dan je denkt, wanneer je de winkeldeur uitloopt. Maar, er ligt weer een expositie in het verschiet bij het Nationaal Landschap Centrum in Numansdorp. Weliswaar pas in het najaar, maar ik wil dan wat nieuw werk tonen. De expositie doe ik samen met Joyce Engelen uit Numansdorp die prachtige keramiek maakt. Wel leuk om samen naar toe te werken. In de achterliggende periode, heb ik overigens op dit gebied ook niet stil gezeten, want ik had een prachtige expositie in de bibliotheek van Nieuw-Beijerland. Boeken en kunst blijven een mooie combinatie! Ga vanmiddag ook nog even naar de markt in Rotterdam. We hebben namelijk een nieuwe grammofoon in een 'oud' jasje gekocht en draaien er het vinyl tegenwoordig weer lustig op los. Op de markt staan de lp's voor rond een euro in bakken en dan is het lekker snuffelen. Vooral sommige klassieke muziek is later nooit meer op CD verschenen, dus dan is zo'n LP dubbel leuk. Ooit mijn hele collectie van de zanger Joop Visser, vroeger Jaap Fischer weggedaan en nu op zoek om ze allemaal weer terug te krijgen. Tja, nostalgie viert hoogtij! Daarna lekker naar Dudok voor koffie met peretaart en mijn wekelijkse wijntje. Kortom.....lekker ontspannen! Dat is wens ik jullie ook. Geniet van het mooie zonnige weekend!

1 opmerking:

Ans van Ispelen zei

Heel druk,maar heel leuk druk,als ik je zo lees.

Fijn weekend toegewenst
Zal wel lukken,met dit mooie weer.